Jump to content

Ici Montréal


Edika

Recommended Posts

This forum is supported by the 12ozProphet Shop, so go buy a shirt and help support!
This forum is brought to you by the 12ozProphet Shop.
This forum is brought to you by the 12oz Shop.
  • Replies 22.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jai trouvé ca en checkant urbania, apres yavoir envoyé un mail concernant du duct tape.

 

Je maintiens ma position, mais jme suis dit que ca meritais un post.

 

 

 

 

Par Edouard H.Bond | Publié dans : blogue

Je tiens, avant toutes choses, à présenter mes excuses aux proches des victimes pour les propos offensants et irrespectueux que j’ai tenus sur le site du magazine Urbania ce mercredi. Je n’ose m’imaginer la terrible douleur que vous ressentez présentement, et j’éprouve une honte indescriptible quant à mon extraordinaire manque de jugement.

 

Je vous offre mes plus sincères condoléances.

 

En voulant soulever la question du danger relié à la pratique du graffiti, j’ai gravement dérapé. J’ai malheureusement utilisé des mots blessants et des métaphores extrêmement boîteuses pour illustrer mon propos, j’en suis conscient et je suis l’unique responsable de la pitoyable situation dans laquelle je suis en ce moment.

 

J’ai joué avec le feu, je m’y suis brûlé.

 

***

 

Graffeurs, graffiteurs, street artists,

 

Je me suis très mal exprimé dans mon texte, j’ai utilisé plus que maladroitement l’ironie, et, comme si ce n’était pas assez, j’ai ajouté une couche d’humour qui était franchement déplacée.

 

Je vous présente sincèrement mes excuses.

 

***

 

Finalement, je tiens à préciser que mon silence des derniers jours n’était pas motivé par un quelconque désintérêt. S’il y a bien une leçon que j’ai apprise, c’est de réfléchir avant de parler/écrire. J’ai donc écrit cette lettre d’excuses en pesant chaque mot.

 

Mes excuses à toutes et tous,

 

Edouard Bond

 

 

http://urbania.ca/blog/1713/mes-excuses

Link to comment
Share on other sites

Met Dylan at 4387(for those who knew that place) Shy at first, but after a few more times chillin and bunning piff we became good acquaintances. I would see him the odd time in NDG at parties and friends places, he was always down. Once i mentioned i am a photographer and asked him if i could follow him and document a night of bombing or hitting a chill daytime spot, he was so down. For a certain period of time after that he was messaging me on facebook a lot to ask if i was down to go out, i was mad busy with school and work at the time so i would always have to take a rain check. THis went on for a while then i had to leave for BC to go out and work, but i still wanted to hit him up to paint. When i got back life took its hold on me again and i was mad busy with useless shit, feeling i would never have enough time. I never made an effort to go out with him, now Dylan is gone. I never got a photo of him, oh how i would love to have a video of him doing his clean throwups. This taught me something of value, Making time for people is fucking important, i feel it would have made a certain bond between me and him. This past week has really been a roller coaster, his death effected me in ways i didnt think it would at first. his legacy lives on in the streets, everyday i see at least two throwups who knows how many tags of his, im sure all of you guys do too.

anyways, thought i share. RIP Dylan Ford and friends.

 

http://farm5.static.flickr.com/4045/4551054891_073b7dc168_z.jpg

something I took near the Turcott yards. Its not of Dylan but i feel it speaks of all writers who wander in this concrete jungle.

Link to comment
Share on other sites

Jai trouvé ca en checkant urbania, apres yavoir envoyé un mail concernant du duct tape.

 

Je maintiens ma position, mais jme suis dit que ca meritais un post.

 

 

 

 

Par Edouard H.Bond | Publié dans : blogue

Je tiens, avant toutes choses, à présenter mes excuses aux proches des victimes pour les propos offensants et irrespectueux que j’ai tenus sur le site du magazine Urbania ce mercredi. Je n’ose m’imaginer la terrible douleur que vous ressentez présentement, et j’éprouve une honte indescriptible quant à mon extraordinaire manque de jugement.

 

Je vous offre mes plus sincères condoléances.

 

En voulant soulever la question du danger relié à la pratique du graffiti, j’ai gravement dérapé. J’ai malheureusement utilisé des mots blessants et des métaphores extrêmement boîteuses pour illustrer mon propos, j’en suis conscient et je suis l’unique responsable de la pitoyable situation dans laquelle je suis en ce moment.

 

J’ai joué avec le feu, je m’y suis brûlé.

 

***

 

Graffeurs, graffiteurs, street artists,

 

Je me suis très mal exprimé dans mon texte, j’ai utilisé plus que maladroitement l’ironie, et, comme si ce n’était pas assez, j’ai ajouté une couche d’humour qui était franchement déplacée.

 

Je vous présente sincèrement mes excuses.

 

***

 

Finalement, je tiens à préciser que mon silence des derniers jours n’était pas motivé par un quelconque désintérêt. S’il y a bien une leçon que j’ai apprise, c’est de réfléchir avant de parler/écrire. J’ai donc écrit cette lettre d’excuses en pesant chaque mot.

 

Mes excuses à toutes et tous,

 

Edouard Bond

 

 

 

ca vas quand meme faire bang bang dans ta geulle , jeune internote pede

Link to comment
Share on other sites

Mannnnn dont give that idiot that much attention

If some1 wants to pop him then go ahead...preaching it out here will not make any difference,,its all

JUST

TALK

and loving the JAYS tributes highway spots and rooftops. Some people only hope they will be given this much recognition once theyre gone but he truly deserves it.

this tragedy will never be forgotten.

I am writing this as a friend and fanatic.

Sooooo much more to say, but real feelings are kept to oneself, that is what makes them special.

 

JAYS.

ABER.

RICARDO.

please watch over us, and we will hold it for yous down here.

 

:king: :king: :innocent: :innocent: :heartbeat:

 

 

-from the YKW ELP family.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...