Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Guest imported_Tesseract

...And justice for all

Recommended Posts

This forum is supported by the 12ozProphet Shop, so go buy a shirt and help support!
This forum is brought to you by the 12ozProphet Shop.
This forum is brought to you by the 12oz Shop.

Definitely one of the best records of all time. The guitar playing on this record is sooo fucking technical. I like Master Of Puppets more, but musically, this is the best record ever.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by oneeightyone@Mar 7 2006, 10:47 AM

The Solo in "ONE".

 

FUckin' a.

 

 

the entire progression of that song is amazing.

the drums the vocals the gunshots, the drums sounding like machine guns, ARRRRRGGGHHHHH!!!!!! makes me wanna punch myself in the balls.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh shit Steve Harris is chillin.

 

and looks like lars gots the Shortest Straw. thats a fuckin great song.

 

even to this day, i feel like all the best metal/hard rock/thrash/grind/anything heavy bands are influenced by early metallica, sometimes very directly.

 

you can detune your guitar as much as you want, have as many guitar cabs behind you as you want, scream as loud as you want and youre probably not gonna get much heavier than shit like Iron Man, Angel of Death, and fucking Battery. those riffs play themselves, its like you cant play them and have them not be heavy as shit.

 

and To Live Is to Die is a great song. that part in the middle where its the clean guitars by themselves is fuckin epic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by deformatron@Mar 7 2006, 11:52 PM

 

and To Live Is to Die is a great song. that part in the middle where its the clean guitars by themselves is fuckin epic.

 

Quite possibly the best song ever written.

Share this post


Link to post
Share on other sites

justice is a bad ass album. i even like some songs after the black album but not many. i lost even more love for metallica after i wnet to a motorcyle\car show/ tattoo show in central cali and james hetfeild was there and was kinda a dick.

a freind took a picyutr of a car he was standing next to and he said no pictures of me. funny shit was the girl had no idea who he was. what a fukin ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest imported_Tesseract

I wont disagree on personal taste prefernces but we're losing the subject here. Justice for all is the most technically superior record they ever put out. I still cant believe drums are so fuckin present when the guitars are slaying the whole world and still that combination doesnt sound pompous...its just crazy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by CALIgula+Mar 8 2006, 02:59 AM--><div class='quotetop'>QUOTE (CALIgula - Mar 8 2006, 02:59 AM)</div><div class='quotemain'><!--QuoteBegin-Tesseract@Mar 7 2006, 07:45 AM

lady_justice.jpg

 

smash!

[/b]

 

lol.

 

trash. she'll kill you afterwards.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...