Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Dr. Dazzle

Dancing like Britney Spears is not "Hip Hop Dancing".....

Recommended Posts

Where did this shit come from?? As far as I was aware, "hip hop dancing" was breakdancing. So how come dancer fags like Darrin Dance Grooves call dancing like fucking NSync hip hop? Am I missing something??

 

These fuckos need to get sortened out. Werd to Big Bird.

 

Just something that was annoying me as I watched Elimidate.....thought I'd share....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest platapie

darren taught me all my moves and im in DPC so i can tell you were mad crazy cool hiphoppers!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest --zeSto--

I go past this dance studio some days,

and they have a big sign that read...

 

Dance Classes of all types...

Jazz, Tap, hiphop, Ballet, Swing

Sign up for lescons now!

 

There is a style of dance called 'hiphop' but it has very little to do with

what we consider hiphop.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ilikeskulls.

kill everyone.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest uncle-boy

yeah, darins dance moves showed me his awsome "pop and lock" routine he learned back on the "streets"

 

DPC - pop-lockin til tha day we die.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest platapie
Originally posted by uncle-boy

yeah, darins dance moves showed me his awsome "pop and lock" routine he learned back on the "streets"

 

DPC - pop-lockin til tha day we die.

 

yo uncle boyeeeee. i just learned this crazy pop lock to heel kick thats is crazy off the hook. sign on to aim and ill show you.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest deadlydnut

Hahaha shit I almost broke my nose laughing at that darrens dance grooves shit, and ive been really depressed lately thanks..

Share this post


Link to post
Share on other sites

I bboyed for a while and can still throw down when its called for... and I did a show with about 9 other bboy friends of mine for a dance studio that specialized in "hip hop" dancing ... there was only one student in the whole class of a bajillion little kids who could hip hop dance, and thats only cause we were friends with her and we taught her how to pop and lock... their shit was rediculous, the way the teacher choreographed was bullshit and we stole the spotlight of their show....

 

on another note, I can do Darrin's Pop 'n Lock routine, its fucken schweet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hip hop dance?

 

just catergorizing it like that makes it sound commercial;

like its some class they offer inbetween underwater basket weaving

and interperative rave buffoonary at the local community

center. "b-boy", "popping", "locking", "housing", etc. is just

more raw. "hip-hop dancing" to me is like calling graf "spray

paint pictures".

 

 

bring it R.A.W. Big Daddy Kane style-velour track suits, a hightop

fade and all that.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ilikeskulls.
Originally posted by High Priest

Im a white male. I dont dance for my own survival.

 

what he said...i got no groove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"lady, you be tellin people how you down wit breakin, and dat's bullshit cause you aint down wit nuthin!"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by cobra_clutch

hip hop dance?

 

just catergorizing it like that makes it sound commercial;

like its some class they offer inbetween underwater basket weaving

and interperative rave buffoonary at the local community

center. "b-boy", "popping", "locking", "housing", etc. is just

more raw. "hip-hop dancing" to me is like calling graf "spray

paint pictures".

 

 

bring it R.A.W. Big Daddy Kane style-velour track suits, a hightop

fade and all that.

 

damn skippy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest willy.wonka
Originally posted by cobra_clutch

hip hop dance?

 

just catergorizing it like that makes it sound commercial.

 

hip hop is commercial.."now"

 

i keep it gangsta.."boogie/grooven"

 

i was diggin the way coolio was dancin at the club:rolleyes:

but i did notice a circle of females around coolio in like 3 minutes of him lookin stupid...

:rolleyes: how does he do those moves?:rolleyes: i didnt even see them i was oblivious to his style...then after the girls surrounded him he dissapeared...

 

:lol: i always thought that coolio would be taller :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahhahaa

 

man that shits hardcore! The best part is where they show lance bass or some fool saying hes best choreographer. hahaha theyre in a alley of some hood in the projects and shit. hahahhaa this mother fucker is tryin to get out the ghetto with this shit. thats some entrepreneur type shit. Props due, true hustlah! He slangs that shit like crack.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest amorphic
Originally posted by Dr. Dazzle

Where did this shit come from?? As far as I was aware, "hip hop dancing" was breakdancing. So how come dancer fags like Darrin Dance Grooves call dancing like fucking NSync hip hop? Am I missing something??

 

These fuckos need to get sortened out. Werd to Big Bird.

 

Just something that was annoying me as I watched Elimidate.....thought I'd share....

 

Britney Spears IS fuckinghardcoreundergroundgangstaBboyoner

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest blink_ATX

ill sixstep my dick into that little taudry popstars mouth then ima kick her boyfriends ass with a mad flare to aa windmill on his nuts like eddy from tekken...

 

is that wrong????

 

i keep having these reacurring dreams of me tryting to do a windmill sometimes im doing a tight one but other times im like fucking it up but everyone is digging it

 

oh yeah they woiuldnt know the first rules of popping and locking so fuck them and their stupid industry trying to be down with our hip-hop culture i mean whats next is like copying fontsout of photoshop onto your back pack gonna be considered graffitti???

 

 

fuck them and fuck trends true hiphop heads know whats the real deal and whats fake...

 

l0rd Ka0s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Register for a 12ozProphet forum account or sign in to comment

You need to be a forum member in order to comment. Forum accounts are separate from shop accounts.

Create an account

Register to become a 12ozProphet forum member.

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×