Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Guest BROWNer

SelfChildFool

Recommended Posts

Guest BROWNer

a little heads up for anyone who's heard of him,

or cares to learn..............................................

there's a new book out called 'Life and Stuff: Greg

Curnoe".

 

i found it yesterday at the bookstore...........amazing.

tesseract, you might like him.....bicyclist, nihilist

spasm band founder, 'regionalist', and all around dope

funkin' cat.....

http://www.museerimouski.qc.ca/expositions/images/question4.jpg'>

http://www.openair.ca/images/GregCurnoe_photo.jpg'>

http://www.oakvillegalleries.com/images/Curnoe.jpg'>

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BROWNer

just to make clear, the above

photo selections is a superbly

inept overview of the volume of

stuff he's done. find the book,

you'll see.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest imported_Tesseract

Brown, i'm on it...

it always makes me wonder you know, sometimes you see a bunch of someones stuff and you're still not convinced or motivated, i hardly know what it is, and someother times you see a grayscaled text and a bike and you get the message...i'll look for it, the only thing to clarify is if he's as dope as he seems or you made a really appealing collection,lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest imported_Tesseract

ah! fuck it...BROWN gimme the text behind the bike!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BROWNer

i don't know man, he's extra crispy dope to me....

your tastes may be a bit more refined in certain

areas.....................he's just a dope guy in general

on top of being a dope artist..........

the book is, i think, 65 color flicks, 65 b&w......

lots of shit i've never seen that blew me away...

i won't even get into details....

they also had the best basquiat book i've ever

seen there.....fuckin' huge ass book with a

bagillion full page/full color paintings....both were

expensive:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest imported_Tesseract

Brown you're my homeboy, but please dont say you like Basquiat....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BROWNer

:lol: oh no! apparently i'm saying too much

lately............................................

uh.........hmm..........what to say................

...um....yeaaaaaaaano??

 

really, lately i've been getting smacked around

by basquiat. i couldn't tell you why other than

the primitive shit is intriguing me lately. i don't like

all his shit, not by a long shot, but some of it

is..........i'm liking it. sorry:)

please don't hate on me:) ;) :D

 

aserine...it does look boring. i'm trying to tell

you the book is full of wicked shit. but even

then..its probly boring. he's one of these guys

that you read about as well as look at his shit.

he's an interesting guy(to me anyhow).

 

 

yup.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest imported_Tesseract

:heated: OK, i just might never talk to you again:lol::lol::lol:

 

Seriously though,and just for the record, i aint got beef with his work, its ok but rather insignificant to me, its the whole story/background/hype that bothers mr the most.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BROWNer

heh heh...

i know where you're coming from on the

basquiat story.

 

its somewhat significant to me

right now becuz i'm in the process of trying

to unlearn/redirect my drawing style. so i've been

looking at tons of african mask art, haida

art, primitive stuff, how picasso appropriated

the african stuff into his own whatever....you know,

nicking bits of stuff from all over trying to work

that into something my own.

some stuff serves a purpose in hindsight.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BROWNer

i have a favour to ask

:cool:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

are you into hooking up a richter thread?

:dazed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest imported_Tesseract

Richter is one of my Favs for years...i have lots of books on that crazy german...mostly landscapes, i was hoping to get some more material, i've ordered the MOMA catalogue... scanning sucks and freephoto is down...i cant resist a challenge though..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BROWNer

don't waste your time and scan and all that shit....

i just thought you'd have some morsels handy.

seriously....

 

this curnoe book comes out on the heels of

a large retrospective

at the art gallery of ontario. richter had a

show there some 15 years ago.

i'm just making little asinine connections.

i could, however, handle some little nuggets

on the man....i don't know too much about him.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest imported_Tesseract

Richter is definately THE MAN...i'm gonna do the thread, i've been thinking a lot about it anyway, i just have to make a proper presentation, gother some stuff...write an essey, win the fuckin pulitzer!

I'm on it...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BROWNer

yea, i know.

i guess somebody like tearz could appreciate

the bike thing. this guy was a bike maniac.

he died on his bike.

 

 

tesser, :), awesome, waiting patiently hombre:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TEARZ

holy shit... i'm checking into this man as we speak browner. thanks for the great tip. never heard of him.... but this looks right up my alley so far. btw, almost succeeded in racking a monster duchamp book this weekend from barnes & noble. almost. :(

haha...

good looking though partner.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BROWNer

tearz, i'm pumped your pumped.

seriously, you should check out the book. it might be

where you're at...he painted quite a few

bikes man....10 speeds galore with

all the colors of the rainbow:).....and he copied

down stats and shit, his mileage everyday, the

whole nine..he was a pretty large enthusiast.

i don't think

you will find much on the net...at least

i didn't. flick wise. biography wise there's

some stuff. i would've loved to have racked

this book bro, it was clockin' in at close

to a 'browner'(canuck slang for a $100 bill),

but alas, i shook my head and left, defeated

by the fact i didn't have the skrilla or balls to lay it down

for a hometown hero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Register for a 12ozProphet forum account or sign in to comment

You need to be a forum member in order to comment. Forum accounts are separate from shop accounts.

Create an account

Register to become a 12ozProphet forum member.

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×