Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

  1. Welcome to the 12ozProphet Forum...
    You are currently logged out and viewing our forum as a guest which only allows limited access to our discussions, photos and other forum features. If you are a 12ozProphet Member please login to get the full experience.

    If you are not a 12ozProphet Member, please take a moment to register to gain full access to our website and all of its features. As a 12ozProphet Member you will be able to post comments, start discussions, communicate privately with other members and access members-only content. Registration is fast, simple and free, so join today and be a part of the largest and longest running Graffiti, Art, Style & Culture forum online.

    Please note, if you are a 12ozProphet Member and are locked out of your account, you can recover your account using the 'lost password' link in the login form. If you no longer have access to the email you registered with, please email us at [email protected] and we'll help you recover your account. Welcome to the 12ozProphet Forum (and don't forget to follow @12ozprophet in Instagram)!

KOOL G RAP APPRECIATION THREAD

Discussion in 'Channel Zero' started by ETHREADZNY, Sep 9, 2002.

  1. ETHREADZNY

    ETHREADZNY Elite Member

    Joined: Feb 11, 2002 Messages: 3,129 Likes Received: 4
    KOOL G RAP_ IS UNDERRATTED< NO QUESTION... ONE OF THE BEST STORYTELLIN' EMCEES......


    4,5,6 is one of the top ten hip hop albums of all times....

    Does anybody know when he is releasing anything new, and what happened with the rawkus release?



    Dope ass track: IT's A SHAME:
    Artist: Kool G Rap
    Album: 4, 5, 6
    Title: It's a Shame

    And once again it's big G, runnin the number rackets
    wearin Pele jackets
    Fast loot tactics, I'm well up in the millionaire bracket
    The boss of all bosses, I own racehorses and a fortress
    corridors with olympic torches and Mona Lisa portraits
    Jacuzzis and saunas and eatin steak at Benny Harner's
    Bentley's limousine the front yard stream is full of pirahnas
    I'm set, a private jet, I drink a lot of Beck's
    Get a lot of sess condo and duplex, diamond infested Rolex
    Deliver a crown at the world units with silver china
    Sippin on finer wine-r you see more shines than diamond miners
    The Highness, kingpin of heroin
    I'm thorough when I have to bring the terror in
    Handle business in each and every borough in
    town or city, I'm rollin like Frank Nitty, I'm rich and pretty
    Back up kiddies, I got crimies that's grimy and gritty
    A nigga that's spunky and likes to keep his pockets chunky
    Makin most of my money, from all the dopefiends and junkies
    I learned from the best the ones that's livin
    and the ones that's put to rest
    So I bless my chest with a vest and pack a Smith-N-Wes
    And then I'm off to get the snaps, not the scraps
    The game is be a real mack, the name is Kool G Rap

    Now it's a damn shame, what I gotta do just to make a dollar
    Living in this game, sometimes it makes you wanna holler
    It's a damn shame, what I gotta do just to make a dollar
    Living in this game, sometimes it makes you wanna holler

    I got a fly hoe up under the wing, a swinger that does her thing


    [Click to learn more...]
    CLICK ABOVE TO VISIT OUR SPONSORS

    And if you step inside my ring, she'll bang it out and make your brains hang
    She sits at resteraunt tables with mink foxes and sables
    Drinkin Cherenade brand label she'll rock a sucker's cradle
    And yeah, honey is more bounce to the ounce
    She walks around with lucci in large amounts
    Millions inside Swiss bank accounts
    Her name is Tammy, got a beach house in Miami
    Rides around with a small jammy in her silk and satin panties
    A down hoe, a Foxy Brown hoe, standin her ground hoe
    And if you clown yo she'll turn into a bust a round hoe
    Fly as a Heaven's Angel got sapphires in her bangles
    Diamond earrings hangin dingle gettin money from all angles
    She's pretty under the New York city bright lights
    and real light, way after midnight, I hit it cause the slit's tight
    Wake up early and make my rounds, break up break down
    Packin a silver four pound, some clowns be trying to get down
    Light up a smoke and grab a stack of C-notes
    Them slick stick up kids don't get no free dough bro
    cause I ain't tryin to be broke
    I goes all out for G Rap and this honey nothin funny
    It's a damn shame, what I gotta do to get the money

    Now it's a damn shame, what I gotta do just to make a dollar
    Living in this game, sometimes it makes me wanna holler
    It's a damn shame, what I gotta do just to make a dollar
    Living in this game, sometimes it makes me wanna holler

    No it ain't no sleeping over (8X, then fade)

    [​IMG]
     
  2. ETHREADZNY

    ETHREADZNY Elite Member

    Joined: Feb 11, 2002 Messages: 3,129 Likes Received: 4
    from YRB:


    http://www.yellowratbastard.com/KoolGRap/Grap2.jpg'>


    "I don't care if he has a million houses; he's still doing it for the love of music. That's our life."

    However, when you actually sit down and chat with the lyricist slayer like I did, it?s a totally different painted picture. From speaking to Kool G Rap and his fam about proving oneself, politics, friends, DJ?s, Queens, lyrics, old school, new school, underground, commerical and even love, I have learned that there is another side to Kool G Rap that we don?t often get to know. There?s a lot more to Kool G Rap than what he rhymes about in his songs just as there is so much more to hip-hop than trying to earn respect. From the way Kool G Rap nonchalantly spoke about proving himself, it showed me that it was the last thing that would even bother him and that he had other things he wanted to talk about.
     
  3. ETHREADZNY

    ETHREADZNY Elite Member

    Joined: Feb 11, 2002 Messages: 3,129 Likes Received: 4
    http://www1.odn.ne.jp/cad05590/koolg.jpg'>


    (Track List)
    1. Intro
    2. 4, 5, 6
    3. It's A Shame
    4. Take 'Em To War
    5. Executioner Style
    6. For Da Brothaz

    7. Blowin' Up In The World
    8. Fast Life
    9. Ghetto Knows
    10. It's A Shame - (da butcher's mix)
    11. Money On My Brain
     
  4. 455

    455 Guest

    yeah,yeah,yeah..............I think you troopers have slept on the single"On The Run"........check the remix.......or "Mobstas" off the '97 shit.-----can't forget "It's A Demo"....
     
  5. Smart

    Smart Dirty Dozen Crew

    Joined: Apr 14, 2000 Messages: 17,017 Likes Received: 175
    get edjucated like 'Talk Like Sex' or 'Streets of New York'
     
  6. L*S*D

    L*S*D New Jack

    Joined: Jan 29, 2002 Messages: 1 Likes Received: 0
    Kool G + AZ + Nas - holla back
     
  7. ETHREADZNY

    ETHREADZNY Elite Member

    Joined: Feb 11, 2002 Messages: 3,129 Likes Received: 4
    Rhymes I express, can't stop the shine, streets of ny, letters, all dope....
     
  8. GEAsusONEnep

    GEAsusONEnep Member

    Joined: Apr 1, 2002 Messages: 401 Likes Received: 0
    If yall dont know about Kool G Rap, yall don't know about RAP.
     
  9. ETHREADZNY

    ETHREADZNY Elite Member

    Joined: Feb 11, 2002 Messages: 3,129 Likes Received: 4
    yes indeed its finally out.. who picked this gem up yet?

    http://sandbox.pair.com/images/koc8471.gif'>


    Kool G Rap "The Giancana Story" CD [$15] Koch (KOC8471) w/free poster


    YES, IT'S FINALLY COMING OUT. Surviving numerous street date and distribution changes, "The Giancana Story" remains one of the most highly anticipated releases of 2000/2001/2002, with hit singles such as "My Life", "Holla Back", "Streets" and "Thug For Life" now available on CD format for the first time. Includes an all star lineup of guest lyricists and producers, with collaborations with Capone-N-Noreaga, AZ, Havoc & Prodigy of Mobb Deep, DJ Premier, Bink Dog, Rockwilder, Buckwild, Young Lord and more. Order from Sandbox and get a FREE full-color 11 x 17 poster with your purchase!
     
  10. Abracadabra

    Abracadabra Dirty Dozen Crew

    Joined: Dec 28, 2001 Messages: 22,906 Likes Received: 113
    i have appreciation for g rap. one of the dopest wordslingers out
     
  11. InDY_500

    InDY_500 Veteran Member

    Joined: Sep 30, 2002 Messages: 5,169 Likes Received: 67
    he the bomb diggity man.........if yall sont know, u wish u did,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
     
  12. ~KRYLON2~

    ~KRYLON2~ 12oz Loyalist

    Joined: Oct 13, 2001 Messages: 10,443 Likes Received: 191
    kool g rap is the shit no doubt
     
  13. mikro137

    mikro137 Guest

    kool g rap: foul cats

    Foul cats scheamin up the setup
    Tryin to leave me and my cream wet up
    Two in the head, leaded up
    Call the coroners to make they bed up
    Infrared shit from neck up
    Before they got to lit the tec up

    [Kool G Rap]
    It was a setup, my nigga got hit, they blew his chest up
    The hollow tips ripped his vest up, son is messed up
    and blessed up; call my cast up -- it's time to dress up
    Four-fifth and Smith-n-Wessed up, ready to press up
    and fuck their nest up, the enemy is Hennessey to sessed up
    Actin up, hit my motherfuckin man up
    Never again will he stand up, yo Big Jan hook the plan up
    Pull the masks, pull the van up
    These niggaz tryin to hit the fam up; these small times cats
    Yo fuck that, I can't see that, where them niggaz be at?
    Where they hang at? Where they live at? Where they slang at?
    (Aiyyo Son one is a known cat, he walk around with the chrome gat
    This hoodrat know where the nigga home at)
    Well here's a quarter baby, go and phone that
    This motherfucker bout to get his shit blown back
    His whole dome clapped, we cock back the gats and started cruisin
    Up the boulevards and avenues-n, I'm short fusin
    and two biscuit usin; mad hot but, not in the mood for losin
    We hit the strip pickin up clues and
    we on the heels of this nigga shoes and
    out the blue when, we see the chick the nigga screwin
    Pushin his whip with the ice cuban
    Hemmed her up sweet, put heat to her wig piece, the zig piece
    to this nig's beefs, this bitch named Charise
    from East New York, listen bitch, you better talk
    Or get your whole frame surrounded, with white chalk
    Pulled the rat in back of the van, bitch we don't want you
    we want your man, you understand?
    The hoe said, "Please, I got his house keys, the nigga got
    five keys and mad cheese, a hundred G's"
    Lie to me bitch you gettin one of these
    Four-five C's in both knees, she said, "Honestly I promise G
    I'm not lying," then the hoe started crying
    We hit the road me and my niggaz flying
    to the crib in Jackson Heights, the nigga live three flights up
    He type buck, but I ain't givin a fuck
    Grab his bitch up, make the hoe go first in case
    the nigga buck, open the door up, and put the stunt in front
    Then we all started creepin, he stretched out
    up on the sofa sleepin, yeah me and my cats standin there
    just peepin, money's about to get laced
    My nigga Ty threw a glass of whiskey in his face
    Big Jan ready to blaze the place; he on his way
    to Amazing Grace -- nigga woke up and saw the big guns
    Me and my two sons, he knew he was done
    You hurt a loved one, step back about to let him have one
    Yo fuck that, aiyyo black, where the sack of heroin at?
    I'm bout to give cat some motherfuckin railroad tracks
    We dumped the whole bag inside a spoon and left the room
    to heat that, and came right back, yo grab the nigga arm black
    Put raw shit in the nigga vein, watch the needle drain
    Went from being restrained to mad 'tane
    Less than a moment nigga started zonin
    His mouth foamin, lookin like he posessed by The Omen
    His bitch was reachin for the phone and, I had to smack her
    with the chrome and, left her on the floor moanin
    Cocked back, I had to finish this, know my stee'
    we leave no witnesses, shot and got the fuck out the premises

    Outro
    ************************************************************

    you cant even fuck with this song
     
  14. wrkr

    wrkr Member

    Joined: Mar 12, 2002 Messages: 473 Likes Received: 0
    Re: yes indeed its finally out.. who picked this gem up yet?

     
  15. ETHREADZNY

    ETHREADZNY Elite Member

    Joined: Feb 11, 2002 Messages: 3,129 Likes Received: 4
    ^ ITs a must purchase for me...
     
Top